Для молодшої групи
Червона калина під вікном (інтегроване заняття)
Червона калина під вікном (інтегроване заняття)
Освітні завдання: інтерес до об`єктів природи, патріотичні почуття на основі знайомства з народними символами України; дати знання про калину як народний символ українського народу; ровивати мовленнєве дихання, мовленнєвий апарат, здатність до чіткого звуконаслідування, спостережливість, увагу, діалогічне мовлення, дрібну та загальну моторику, сенсорні здібності дітей; продовжувати вчити дітей слухами та розуміти віршований текст; учити дітей малювати пальчиком, наносячи крапки на задане місце; продовжувати знайомити дітей з природними символами(з калиною, з її цілющими властивостями); вправляти дітей у створенні колективної роботи; спонукати до милування природними об`єктами; закріпити диференціацію червоного та зеленого кольорів; активізувати у словнику слова калина, червоний, зелений, намисто, гроно, листя, кущ; заохочувати до діалогу з дорослими; формувати вміння емоційно, з інтонаційною виразністю декламувати тексти малих фольклорних форм, чітко і виразно промовляти скоромовку.
Обладнання: аркуш ватманського паперу, на якому намальований кущ калини; гуаш червоного кольору, вологі серветки; слайд - калина; калинове варення, трав`яний чай, посуд для чаювання, паперові серветки, гроно калини.
Попередня робота: ознайомлення дітей їз калиною, читання художньої літератури про цю рослину, розглядання малюнків.
Попередня робота: ознайомлення дітей їз калиною, читання художньої літератури про цю рослину, розглядання малюнків.
ХІД ЗАНЯТТЯ
Діти сидять півколом на стільчиках.
Вихователь. Діти, послухайте віршик!
У вінку зеленолистім,
У червоному намисті,
Видивляється у воду
На свою хорошу вроду.
Про яку ягоду я прочитала віршик?(про калину.) Подивіться, яка вона гарна.(Виставляє картинку куща калини або слайд.) Якого кольору листя, а якого - ягідки? (Відповіді дітей.) Подивіться: ягідки калини ростуть разом, дружно. Такий "пучечок" ягідок називається "гроно".(Показує гроно калини.)
Діти, подивіться, який гарний кущ калини! Які яскраві кольори! Вам він подобається? (Відповіді дітей.) Калину в Україні завжди любили та шанували, складали про неї вірші.
Калинонька
Ось калина над водою,
Віти стеле по воді.
Хто це щедрою рукою
Їй намистечко надів?
Червонясте, променясте,
Розцвітає, як вогні.
Дай хоч трошечки намиста,
Калинонько і мені.
(М.Познанська)
Вихователь. А ще калина - народний символ України. Недарма кажуть: "Без верби та калини нема України". Калина - символ дівочої краси, вроди і долі. А ми з вами вже вчили приказки про калину. Хто пригадає? (Діти пригадуюсь, вихователь їм допомагає.)
Прислів`я та приказки про калину
Красива, мов червона калина.
Щоки червоні, як ягідки калинові.
Любуйся калиною, коли цвіте, а дитиною коли росте.
Молода дівчина гарна, мов калина.
Вихователь. А ще калина дуже смачна та корисна. Вона допомагає від багатьох хвороб. Подивіться: я приготувала для вас калинове варення. Сідайте, будь ласка, за стіл, і зараз ми його покуштуємо. (Вихователь організовує частування. Звертає увагу на те, що в калині є кісточки, тож треба бути обережними; розповідає про цілющі властивості калини; звертає увагу на культурно-гігієнічні правила.)
Вам сподобалась калина - її краса, її червоні ягідки? А я пропоную вам прикрасити нашу групу: на згадку про сьогоднішнє знайомство намалювати кущ калини. Згодні мені допомогти? (Вихователь спонукає дітей до позитивної відповіді.) Подивіться, кущ калини я намалювала...(Виставляє заготовку - кущ калини без ягідок.)
Якого кольору листячко? А що я не встигла намалювати?(Ягідки.) Тоді я пропоную підготувати наші пальчики та намалювати ягідки калини.
Красива, мов червона калина.
Щоки червоні, як ягідки калинові.
Любуйся калиною, коли цвіте, а дитиною коли росте.
Молода дівчина гарна, мов калина.
Вихователь. А ще калина дуже смачна та корисна. Вона допомагає від багатьох хвороб. Подивіться: я приготувала для вас калинове варення. Сідайте, будь ласка, за стіл, і зараз ми його покуштуємо. (Вихователь організовує частування. Звертає увагу на те, що в калині є кісточки, тож треба бути обережними; розповідає про цілющі властивості калини; звертає увагу на культурно-гігієнічні правила.)
Вам сподобалась калина - її краса, її червоні ягідки? А я пропоную вам прикрасити нашу групу: на згадку про сьогоднішнє знайомство намалювати кущ калини. Згодні мені допомогти? (Вихователь спонукає дітей до позитивної відповіді.) Подивіться, кущ калини я намалювала...(Виставляє заготовку - кущ калини без ягідок.)
Якого кольору листячко? А що я не встигла намалювати?(Ягідки.) Тоді я пропоную підготувати наші пальчики та намалювати ягідки калини.
Пальчикова гімнастика "Червона калина"
Є в нас ягідка одна,
(Пальчики зімкнені в кільце.)
Дуже гарна та смачна,
(Незначні повороти кистю руки.)
Не ожина, не малина,
(Легке струшування кистями рук.)
А червоная калина.
(Плескання в долоні.)
Вихователь. Фарбу якого кольору я приготувала?(Червоного.) А пензлики я забула взяти... Що ж нам тепер робити, як ще можна намалювати ягідки калини?(Вихователь підводить дітей до рішення малювати палчиками. Діти разом із вихователем розглядають кущ, визначають місце розташування ягідок. Вихователь нагадує, що ягідки ростуть разом у гроні, тому й малювати їх треба так. Показує та пояснює прийоми роботи; нагадує про охайність.)
А тепер підходьте до столу і починайте малювати. (Вихователь розташовує ватман на столі так, щоб усім було зручно. Самостійна робота дітей під спокійний музичний супровід. Вихователь застосовує індивідуальний та диференційований підходи.)
А поки наш калиновий кущ підсихає, я пропоную вам заспівати народну колискову пісню про калину.(Діти імітують рухи заколисування на руках дитини і співають разом із вихователем.)
Спи, мій любий сину,
Піду я по калину.
Калини наламати,
Дитя щоб напувати.
Щоб росло здорове,
Веселе та бадьоре,
Щоб була дитина
Гарна, мов калина.
Який гарний калиновий кущ у нас вийшов! вам подобається? Зараз ми його прикріпимо до стіни, і нехай усі милуються. Вам сподобалось сьогоднішнє заняття? А що сподобалось найбільше?(Відповіді дітей.)
Підсумки заняття.
Для середньої групи
Різдво йде, радість несе!(Інтегроване заняття)
Різдво йде, радість несе!(Інтегроване заняття)
Освітні заняття: продовжувати знайомити дітей з народними святами; виховувати патріотичні почуття на основі бесіди про народні календарні свята і традиції, цікавість до народних календарних свят; зудожній смак, самостійність, ініціативність; продовжувати розвивати в дітей дрібну моторику рук, загальну моторику, діалогічне мовлення, образне мислення, образну уяву, відчуття форми та ритму, емоційну чутливість, сенсорні уявлення, творчість; спонукати дітей до створення вітальної листівки своїми руками; розширити знання дітей про поширений спосіб привітання - листівку; вправляти дітей у читанні напам`ять малих форм фольклору (щедрівки); продовжувати вчити розрізати квадрати по діагоналі, щоб отримати два трикутники, створювати сюжетну композицію технікою колажу; підтримувати прагнення самостійно комбінувати знайомі прийоми декорування різдвяної листівки (ялинка, дзвоник, фігурка ангела); активізувати у словнику дітей слова та словосполучення Різдво, вітальна листівка, дзвоник, ангел, ялинка, квадрат, трикутник.
Обладнання: прикрашена ялинка, аркуш цупкого паперу формату А5 світлих кольорів, готові елементи (ангел, дзвоник, бантики, різдвяна зірка), квадрати зеленого кольору (для розрізання), кольорові серветки, клей, ножиці, пензлики, серветки для наклеювання; ілюстрація - сім`я за різдвяним столом.Попередня робота: розгляд новорічних та різдвяних листівок, розучування та розігрування різдвяних колядок, щедрівок, вивчення тематичних віршів.
ХІД ЗАНЯТТЯ
Діти сидять на килимі.
Вихователь. Діти, скажіть, яке свято скоро настане?(Різдво.) Це одне з найбільших християнських свят. А чи знаєте, якій події воно присвячене? (Народження Ісуса Христа у Віфлеємі.) В Україні існують давні традиції та звичаї, яких дотримуються на Різдво. У вечір перед Різдвом, який називають Святвечором, родина збирається за святковим столом. (Вихователь показує ілюстрацію - сім`я за різдвяним столом.) Вечерю можно розпочати тільки тоді, коли на небі зійде найперша зірка. На стіл накривають 12 страв. Головна різдвяна страна - кутя.
Існує давній звичай заносити в хату на Різдво дідуха - сніп прешиці або жита, який зв`язували ще наприкінці жнив. А що стоїть в оселі на Різдво в наш час?(Ялинка.)
Після вечері діти йдуть колядувати: заходять до сусідів і співають їм різдвяних пісень - колядок. Ви теж знаєте колядки. Хто хоче розповісти?
1-ша дитина
1-ша дитина
Я маленький пастушок,
Загорнувся в кожушок,
На скрипочці граю,
Вас усіх вітаю.
А ви, люди, чуйте,
Коляду готуйте -
Яблучка, горішки
Дітям на потішки.
2-га дитина
Коляду для вас співаю,
Дай вам, Боже, урожаю,
Щедрих нин, садів квітучих,
Зірку в небі на Святвечір
Для дорослих і малечі.
Коляда моя лунає,
Увесь світ з Різдвом вітає.
Вихователь читає вірш про Різдво і проводить бесіду за ним.
Святвечір
На столі - свята вечеря.
Вся родина - за столом.
Відчиняє ангел двері
Позолоченим крилом.
Благу вість нам сповіщає
Про народження Христа.
В хаті свято розцвітає,
Гріє душу доброта.
Пахне сіном і кутею.
Сяє зірка. Сніг скрипить.
І колядка над землею
З білим ангелом летить.
(Н. Гуменюк)
- Про яке свято цей віршик?
- Де зібралися родина? Що стоїть на столі?
- Чому в хаті пахне сіном?
Щоб краще уявити це свято, послухайте колядку "Коляд, коляд, колядниця".(Колядку декламують кілька дітей.)
Скажіть, що ми святкуємо на Різдво? Чи подобається вам це свято? Чому?(Обговорення.)
А зараз ми зігріємо наші пальчики і будемо робити різдвяну листвівку.
Пальчикова гімнастика "Ялинка"
Перед нами ялиночка
У голках та сніжиночках.
(Пальці рук переплетені, із великих пальців - верхівка ялинки.)
І білочки та зайченята
(Руки зображують зайчиків: кулачки стиснуті, вказівні та середні пальці виставлені.)
Круг неї будут танцювати.
(Кругові рухи кистями.)
Подивіться, яку різдвяну листівку я приготувала(показує зразок). Вам подобається? Хочете, я і вас навчу, як зробити таку гарну листівку?(Відповіді дітей.) Тоді займайте ваші місця і слухайте мене уважно. Які елементи малюнка я для вас приготувала? А що треба вирізати?(Відповіді дітей.) Розрізати квадрат на трикутники ви вже вмієте, я вам лише нагадаю...(Вихователь проводить частковий показ та пояснення прийомів роботи.) Далі з різних елементів я складаю композицію, прикрашаю ялинку зіркою, а з кольорових серветок зроблю прикраси...(пояснення супроводжується частковим показом прийомів роботи).
А тепер ви зробіть для ваших рідних гарні вітальні листівки. Не поспішайте, працюйте старанно. (Самостійна робота дітей під супровід різдвяних колядок. Вихователь застосовує індивідуальний та диференційований підходи.)
Які гарні різдвяні листівки у вас вийшли - неначе різдвяні дзвоники вже дзвенять. Думаю, ваші близькі будуть дуже раді, коли ви їх привітаєте такою гарною листівкою.
Діти співають коляддку на вибір вихователя.
Підсумки заняття.
Подивіться, яку різдвяну листівку я приготувала(показує зразок). Вам подобається? Хочете, я і вас навчу, як зробити таку гарну листівку?(Відповіді дітей.) Тоді займайте ваші місця і слухайте мене уважно. Які елементи малюнка я для вас приготувала? А що треба вирізати?(Відповіді дітей.) Розрізати квадрат на трикутники ви вже вмієте, я вам лише нагадаю...(Вихователь проводить частковий показ та пояснення прийомів роботи.) Далі з різних елементів я складаю композицію, прикрашаю ялинку зіркою, а з кольорових серветок зроблю прикраси...(пояснення супроводжується частковим показом прийомів роботи).
А тепер ви зробіть для ваших рідних гарні вітальні листівки. Не поспішайте, працюйте старанно. (Самостійна робота дітей під супровід різдвяних колядок. Вихователь застосовує індивідуальний та диференційований підходи.)
Які гарні різдвяні листівки у вас вийшли - неначе різдвяні дзвоники вже дзвенять. Думаю, ваші близькі будуть дуже раді, коли ви їх привітаєте такою гарною листівкою.
Діти співають коляддку на вибір вихователя.
Підсумки заняття.
Для старшої групи
Український поет - Тарас Григорович Шевченко (Інтегроване заняття)
Освітні завдання: продовжувати знайомити дітей із життя та творчістю видатного українського поета Т.Г. Шевченка; формувати інтерес до національного колориту; виховувати любов до української мови, патріотичні почуття через знайомство з поезією Т. Г. Шевченка; спонукати дітей до читання віршів напам`ять; сприяти формуванню гордості за поетичну спадщину видатного українського митця; продовжувати вчити дітей малювати за уявою; активізувати словник дітей відповідно до теми.
Обладнання: портрет Т. Г. Шевченка, ілюстрації до його поезій, матеріали для малювання.
Попередня робота: читання віршів поета, тематична бесіда; вивчити з дітьми "Дивлюсь, аж світає...", "Садок вишневий коло хати", "Встала весна", "Зацвіла в долоні...".
ХІД ЗАНЯТТЯ
Вихователь. Хто зображений на цьому портреті?(Т. Г. Шевченко.) Цього місяця ми вшановуємо річницю народження видатного українського поета - Тараса Григоровича Шевченка. Діти, а хто такий поет? Чим він займається? (Відповіді дітей.) А які вірші Тараса Григоровича ви можете розповісти?(Діти по черзі читають напам`ять вірші: "Дивлюсь, аж світає...", "Садок вишневий коло хати", "Встала весна", "Зацвіла в долоні...". Вихователь проводить коротку бесіду за кожним віршем та ілюстраціями до нього.)
Ви дуже гарно читали вірші. А вам самим вони подобаються? Чому?(Відповіді дітей.) Сідайте зручно, а я вам трохи розповім про автора цих поезій. Тарас Шевчерко народився в бідній багатодітній сім`ї. Змалку він почав працювати: пас гусей, ягнят. Сім`я весь час жила в бідності, і якби не щасливий випадок, Тарас Григорович так і не став би поетом, відомим на весь світ. З дитинства слухаючи українські народні пісні, казки, легенди, юний Тарас почав писати вірші про рідну Україну, свій народ, про його життя, про красу рідної природи. Ось послухайте:
Ви дуже гарно читали вірші. А вам самим вони подобаються? Чому?(Відповіді дітей.) Сідайте зручно, а я вам трохи розповім про автора цих поезій. Тарас Шевчерко народився в бідній багатодітній сім`ї. Змалку він почав працювати: пас гусей, ягнят. Сім`я весь час жила в бідності, і якби не щасливий випадок, Тарас Григорович так і не став би поетом, відомим на весь світ. З дитинства слухаючи українські народні пісні, казки, легенди, юний Тарас почав писати вірші про рідну Україну, свій народ, про його життя, про красу рідної природи. Ось послухайте:
Весна. Садочки зацвіли,
Неначе полотном укриті.
Росою Божою умиті,
Біліють. Весело землі!
Про яку пору року цей вірш? Який настрій він у вас викликав?(Відповіді дітей.)
Тарас Григорович значну частину життя був змушений провести на чужині, але завжди пам`ятав про рідну Україну. А ще він гарно малював. Пропоную вам вивчити ще один вірш Тараса Григоровича Шевченка і намалювати до нього картину, як справжні художники. Згодні? (Відповіді дітей. Вихователь читає вірш "Тече вода з-під явора".)
Тече вода з-під явора
Яром на долину.
Пишається над водою
Червона калина.
Пишається калинонька,
Явір молодіє,
А кругом їх верболози
Й лози зеленіють.
Тече вода із-за гаю
Та попід горою.
Хлюпочуться качаточка
Поміж осокою.
А качечка випливає
З качуром за ними,
Ловить ряску, розмовляє
З дітками своїми
Вихователь проводить бесіду за змістом вірша; далі проводить з дітьми роботу з вивчення вірша. Потім просить уявити, що дитина хоче намалювати, та братися до роботи. Діти малюють під спокійний музичний супровід(українські мелодії). Після завершення роботи діти з допомогою вихователя оформлюють виставку своїх робіт.
Вихователь. Ось ми і згадали про великого українського поета, який любив свою Батьківщину і хотів, щоб усі теж любили її.




















Комментариев нет:
Отправить комментарий